Strona główna - KRYPTOMARKETING – STRATEGIE ROZWOJU BIZNESU

KRYPTOMARKETING – STRATEGIE ROZWOJU BIZNESU

KRYPTOMARKETING – STRATEGIE ROZWOJU BIZNESU

Eksperci oczekują, że rynek web3 wzrośnie do 20 miliardów dolarów rocznie do końca 2024 roku.

Setki tysięcy start-upów i firm o ugruntowanej pozycji muszą pozyskać nowych klientów i poszerzyć zakres działalności.

Formuła sukcesu szybkiego przejścia do świata web3 to skuteczna strategia marketingowa, która zwiększy zasięg odbiorców i przyniesie rozwój biznesu.

Zastanówmy się zatem, co to jest kryptomarketing, czym różni się od tradycyjnego marketingu, a także jakie strategie możesz zastosować, aby rozwinąć swój projekt.

Co to jest kryptomarketing?

Kryptomarketing to promowanie i sprzedaż produktów / usług związanych z krypto (giełda, portfel, bank kredytowy, społeczność itp.)

Wszelkie działania związane z budowaniem świadomości marki, pozyskiwaniem klientów i zwiększaniem sprzedaży należą do kryptomarketingu.

Główne różnice między kryptomarketingiem a tradycyjnym marketingiem:

  • Technologia i terminologia używana do opisania rynku kryptowalut jest nowa i bardziej złożona.
  • Rynek jest wspierany, a czasem zarządzany, przez społeczność.
  • Przemysł kryptograficzny i jego przyjęcie są wciąż w powijakach.

Te wyjątkowe czynniki oznaczają, że marketerzy muszą przemyśleć tradycyjne metody promocji.

Kryptomarketing – strategie

1. Inwestowanie w Content Marketing

Ponieważ świat kryptowalut jest nowy dla większości ludzi, potrzeba dużej ilości treści, aby edukować ludzi na temat technologii blockchain, jej przyszłości i jej działania.

Jeśli informacje o Twoim projekcie pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, kanałach mediów społecznościowych lub społecznościach, mogą przyciągnąć potencjalnych klientów na Twoją platformę.

Stale publikowane treści również buduje autorytet i zaufanie do Twojej marki.

Jeśli ludzie widzą, że wiesz, o czym mówisz i możesz im w tym pomóc, daje to Twoim produktom lub usługom większą część uwagi i prowadzi do tego, że ludzie wybierają Cię, a nie konkurenta.

Najłatwiejszym sposobem udostępniania informacji o sobie jest utworzenie bloga.

Jeśli ktoś odkryje Twojego bloga, automatycznie wykryje Twoją witrynę i oferty.

Na przykład CoinSwitch, znany portfel kryptowalut, publikuje blogi o handlu kryptowalutami zarówno dla ekspertów, jak i początkujących.

Firma prowadzi również sesje QA z ekspertami, które później stają się dostępne w formacie tekstowym.

Jakie treści dobrze pasują do bloga kryptograficznego:

– Szczegółowe przewodniki dla początkujących;

– Artykuły z recenzjami rynku kryptowalut, raporty o trendach w branży;

– Sesje QA lub seminaria internetowe z najlepszymi ekspertami z branży;

– Słowniczek terminów kryptowalutowych, który jest stale aktualizowany;

– Porady i wskazówki dotyczące pracy na rynku kryptowalut.

2. Korzystanie z biuletynu e-mailowego

Aby udostępnić treści swoim odbiorcom, możesz uruchomić biuletyn.

CoinDesk ma taki biuletyn, którego celem jest informowanie odbiorców o bitcoinach, kryptowalutach i zasobach cyfrowych.

Znana Giełda Coinbase stworzyła „Coinbase Bytes”, który podsumowuje wiadomości branżowe z ostatniego tygodnia.

Oprócz biuletynu możesz używać poczty e-mail do przyciągania nowych klientów na swoją platformę, informowania o nadchodzących projektach lub produktach oraz zapraszania subskrybentów na bezpłatne seminaria internetowe.

Zaletą marketingu e-mailowego jest to, że nie polegasz na algorytmie żadnej platformy, aby nawiązać bezpośredni kontakt z odbiorcami.

Aby przeprowadzić kampanię informacyjną, potrzebujesz trzech rzeczy — listy adresatów, platformy e-mail do zarządzania tą listą oraz treści do wysyłki.

3. Airdropy kryptowalut

Aby rozpowszechniać token swojej kryptowaluty, rozdawaj darmowe tokeny w zamian za rejestrację na platformie lub po prostu jako zachętę do przynależności do społeczności.

Ta strategia marketingowa nazywa się Airdrop – https://filarykryptowalut.pl/airdrop-crypto-co-to-jest/

Pomoże to zbudować lojalną społeczność.

Pierwsi klienci staną się Twoimi najbardziej lojalnymi zwolennikami dzięki specjalnej postawie.

A także ważnym zasobem do rozpowszechniania informacji o Twoim projekcie — pierwsi klienci mogą czerpać korzyści finansowe z popularności tokena.

4. Kampanie „Bounty”

Bounty to płatność lub nagroda przyznawana jako zachęta do wykonania zadania.

W świecie kryptowalut bounty są przyznawane w postaci tokenów kryptowalut promowanych przez platformę.

Zamiast wydawać pieniądze na reklamy w celu generowania leadów, programy bounty wykorzystują sieć entuzjastów kryptografii do znajdowania nowych użytkowników.

Bounty różnią się od Airdropów.

W Airdropach ludzie nie muszą wykonywać żadnych skomplikowanych zadań.

Bounty wymagają czasu i dobrych umiejętności.

Najbardziej znanymi przykładami bounty są posty, udostępnienia i retweety w mediach społecznościowych,

5. Korzystanie z programów polecających

Marketing polecający to strategia marketingowa, która zachęca lojalnych klientów do oferowania używanego produktu swoim krewnym, przyjaciołom i znajomym.

Ta strategia opiera się na filozofii, że znacznie bardziej prawdopodobne jest, że coś kupisz lub obejrzysz, jeśli zostanie to zasugerowane przez kogoś, komu ufasz.

Aby uruchomić program poleceń, potrzebujesz:

– Unikalny link polecający dla wszystkich twoich obecnych obserwujących;

– Przemyślany program motywacyjny oparty na liczbie poleconych pozyskanych przez użytkownika;

– Sposób informowania użytkowników o programie.

Wszystkie firmy web3 mają specjalną sekcję na swojej stronie internetowej, aby promować i wyjaśniać swój program poleceń.

6. Odpowiednie media społecznościowe

Nie każda platforma będzie warta czasu i wysiłku dla firm blockchain, kryptowalut i zasobów cyfrowych.

Facebook jest najpopularniejszą platformą, ale jest bardziej popularna wśród starszych pokoleń.

Snapchat i Instagram są bardziej przeznaczone dla młodszego pokolenia, które może nie mieć środków finansowych na inwestowanie w kryptowaluty.

W przypadku firm kryptowalutowych można wyróżnić następującą listę odpowiednich serwisów dla promocji online:

Twitter – Anthony „Pom” Pompliano, Neeraj Agrawal z Coin Center i menedżer funduszu hedgingowego Mike Novogratz stale dzielą się informacjami na tej platformie.

Reddit – ta platforma jest słusznie uważana za miejsce ciągłych dyskusji entuzjastów kryptografii.

Discord – Platforma zyskała popularność w społeczności kryptograficznej.

Telegram – idealny do nieformalnej komunikacji z odbiorcami.

Rate this post