Eksperci oczekują, że rynek web3 wzrośnie do 20 miliardów dolarów rocznie do końca 2024 roku.
Setki tysięcy start-upów i firm o ugruntowanej pozycji muszą pozyskać nowych klientów i poszerzyć zakres działalności.
Formuła sukcesu szybkiego przejścia do świata web3 to skuteczna strategia marketingowa, która zwiększy zasięg odbiorców i przyniesie rozwój biznesu.
Zastanówmy się zatem, co to jest kryptomarketing, czym różni się od tradycyjnego marketingu, a także jakie strategie możesz zastosować, aby rozwinąć swój projekt.
Co to jest kryptomarketing?
Kryptomarketing to promowanie i sprzedaż produktów / usług związanych z krypto (giełda, portfel, bank kredytowy, społeczność itp.)
Wszelkie działania związane z budowaniem świadomości marki, pozyskiwaniem klientów i zwiększaniem sprzedaży należą do kryptomarketingu.
Główne różnice między kryptomarketingiem a tradycyjnym marketingiem:
- Technologia i terminologia używana do opisania rynku kryptowalut jest nowa i bardziej złożona.
- Rynek jest wspierany, a czasem zarządzany, przez społeczność.
- Przemysł kryptograficzny i jego przyjęcie są wciąż w powijakach.
Te wyjątkowe czynniki oznaczają, że marketerzy muszą przemyśleć tradycyjne metody promocji.
Kryptomarketing – strategie
1. Inwestowanie w Content Marketing
Ponieważ świat kryptowalut jest nowy dla większości ludzi, potrzeba dużej ilości treści, aby edukować ludzi na temat technologii blockchain, jej przyszłości i jej działania.
Jeśli informacje o Twoim projekcie pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, kanałach mediów społecznościowych lub społecznościach, mogą przyciągnąć potencjalnych klientów na Twoją platformę.
Stale publikowane treści również buduje autorytet i zaufanie do Twojej marki.
Jeśli ludzie widzą, że wiesz, o czym mówisz i możesz im w tym pomóc, daje to Twoim produktom lub usługom większą część uwagi i prowadzi do tego, że ludzie wybierają Cię, a nie konkurenta.
Najłatwiejszym sposobem udostępniania informacji o sobie jest utworzenie bloga.
Jeśli ktoś odkryje Twojego bloga, automatycznie wykryje Twoją witrynę i oferty.
Na przykład CoinSwitch, znany portfel kryptowalut, publikuje blogi o handlu kryptowalutami zarówno dla ekspertów, jak i początkujących.
Firma prowadzi również sesje QA z ekspertami, które później stają się dostępne w formacie tekstowym.
Jakie treści dobrze pasują do bloga kryptograficznego:
– Szczegółowe przewodniki dla początkujących;
– Artykuły z recenzjami rynku kryptowalut, raporty o trendach w branży;
– Sesje QA lub seminaria internetowe z najlepszymi ekspertami z branży;
– Słowniczek terminów kryptowalutowych, który jest stale aktualizowany;
– Porady i wskazówki dotyczące pracy na rynku kryptowalut.
2. Korzystanie z biuletynu e-mailowego
Aby udostępnić treści swoim odbiorcom, możesz uruchomić biuletyn.
CoinDesk ma taki biuletyn, którego celem jest informowanie odbiorców o bitcoinach, kryptowalutach i zasobach cyfrowych.
Znana Giełda Coinbase stworzyła „Coinbase Bytes”, który podsumowuje wiadomości branżowe z ostatniego tygodnia.
Oprócz biuletynu możesz używać poczty e-mail do przyciągania nowych klientów na swoją platformę, informowania o nadchodzących projektach lub produktach oraz zapraszania subskrybentów na bezpłatne seminaria internetowe.
Zaletą marketingu e-mailowego jest to, że nie polegasz na algorytmie żadnej platformy, aby nawiązać bezpośredni kontakt z odbiorcami.
Aby przeprowadzić kampanię informacyjną, potrzebujesz trzech rzeczy — listy adresatów, platformy e-mail do zarządzania tą listą oraz treści do wysyłki.
3. Airdropy kryptowalut
Aby rozpowszechniać token swojej kryptowaluty, rozdawaj darmowe tokeny w zamian za rejestrację na platformie lub po prostu jako zachętę do przynależności do społeczności.
Ta strategia marketingowa nazywa się Airdrop – https://filarykryptowalut.pl/airdrop-crypto-co-to-jest/
Pomoże to zbudować lojalną społeczność.
Pierwsi klienci staną się Twoimi najbardziej lojalnymi zwolennikami dzięki specjalnej postawie.
A także ważnym zasobem do rozpowszechniania informacji o Twoim projekcie — pierwsi klienci mogą czerpać korzyści finansowe z popularności tokena.
4. Kampanie „Bounty”
Bounty to płatność lub nagroda przyznawana jako zachęta do wykonania zadania.
W świecie kryptowalut bounty są przyznawane w postaci tokenów kryptowalut promowanych przez platformę.
Zamiast wydawać pieniądze na reklamy w celu generowania leadów, programy bounty wykorzystują sieć entuzjastów kryptografii do znajdowania nowych użytkowników.
Bounty różnią się od Airdropów.
W Airdropach ludzie nie muszą wykonywać żadnych skomplikowanych zadań.
Bounty wymagają czasu i dobrych umiejętności.
Najbardziej znanymi przykładami bounty są posty, udostępnienia i retweety w mediach społecznościowych,
5. Korzystanie z programów polecających
Marketing polecający to strategia marketingowa, która zachęca lojalnych klientów do oferowania używanego produktu swoim krewnym, przyjaciołom i znajomym.
Ta strategia opiera się na filozofii, że znacznie bardziej prawdopodobne jest, że coś kupisz lub obejrzysz, jeśli zostanie to zasugerowane przez kogoś, komu ufasz.
Aby uruchomić program poleceń, potrzebujesz:
– Unikalny link polecający dla wszystkich twoich obecnych obserwujących;
– Przemyślany program motywacyjny oparty na liczbie poleconych pozyskanych przez użytkownika;
– Sposób informowania użytkowników o programie.
Wszystkie firmy web3 mają specjalną sekcję na swojej stronie internetowej, aby promować i wyjaśniać swój program poleceń.
6. Odpowiednie media społecznościowe
Nie każda platforma będzie warta czasu i wysiłku dla firm blockchain, kryptowalut i zasobów cyfrowych.
Facebook jest najpopularniejszą platformą, ale jest bardziej popularna wśród starszych pokoleń.
Snapchat i Instagram są bardziej przeznaczone dla młodszego pokolenia, które może nie mieć środków finansowych na inwestowanie w kryptowaluty.
W przypadku firm kryptowalutowych można wyróżnić następującą listę odpowiednich serwisów dla promocji online:
– Twitter – Anthony „Pom” Pompliano, Neeraj Agrawal z Coin Center i menedżer funduszu hedgingowego Mike Novogratz stale dzielą się informacjami na tej platformie.
– Reddit – ta platforma jest słusznie uważana za miejsce ciągłych dyskusji entuzjastów kryptografii.
– Discord – Platforma zyskała popularność w społeczności kryptograficznej.
– Telegram – idealny do nieformalnej komunikacji z odbiorcami.

Cześć, jestem Łukasz. Technologią Blockchain i kryptografią zainteresowałem się około 2015 roku.
Natomiast od 2022 roku dzielę się swoją wiedzą w tej tematyce na założonym blogu.
Mam nadzieję, że informacje zawarte na stronie pomogą szczególnie początkującym w świecie krypto.