Strona główna - AIRDROP CRYPTO – CO TO JEST?

AIRDROP CRYPTO – CO TO JEST?

AIRDROP CRYPTO

AirDrop crypto to strategia marketingowa stosowana przez projekty oparte na blockchainie.

Polega na masowym rozdawaniu darmowych tokenów w ramach szerszej kampanii reklamowej.

Odbywa się to w formie bezpośredniej wpłaty do portfela kryptowalutowego użytkownika.

Znajdujące się na przecięciu blockchain i marketingu, te publiczne kampanie mają na celu zwiększenie świadomości platformy lub produktu startupu i zachęcenie do szerokiej dystrybucji jego rodzimego tokena.

Podczas gdy AirDropy kryptowalutowe są zwykle używane do promowania nowych projektów, niektóre istniejące projekty wykorzystują je do nagradzania starych członków swoich społeczności.

Na przykład w 2021 roku Ethereum Name Service wydało właścicielom domen ENS tokeny w oparciu o formułę określoną częściowo przez czas życia ich domen.

AirDrop crypto – zasada działania

Gdy startup zdecyduje, że AirDrop jest koniecznym krokiem w jego rozwoju, pierwszym aktem jest uruchomienie kampanii społecznej.

Najczęściej rozgłos rozprzestrzenia się poprzez fora i platformy społecznościowe, takie jak Discord czy Twitter.

Najlepiej, gdy news generuje emocje wokół debiutu platformy lub nowo uruchomionej funkcji, a także wielkości nagrody.

Gdy kampania nabiera rozpędu, startup zestawia listę potencjalnych odbiorców tokenów.

Można to zrobić na wiele sposobów, np. zebrać adresy portfeli zainteresowanych osób lub wykonać zrzut ekranu w określonym momencie.

Tak, aby określić, czy użytkownicy spełniają określone kryteria na podstawie metryk.

Przykładowo, jeśli mailing ma być wysłany do użytkowników platformy przed wrześniem, na zrzucie ekranu znajdą się adresy portfeli aktywnych użytkowników w określonym czasie.

Czasami firmy zbierają na tym etapie dodatkowe informacje.

Przede wszystkim adres e-mail – zwłaszcza, jeśli firma przeprowadzająca AirDrop chce poszerzyć swoją listę kontaktów.

Po zidentyfikowaniu grupy odbiorców startupy zazwyczaj organizują AirDrop za pomocą inteligentnego kontraktu, który automatyzuje transakcje.

Przekazuje tokeny z portfela firmy i rozdaje je wybranym uczestnikom, bez konieczności podejmowania jakichkolwiek działań przez odbiorcę.

Na tym etapie firmy zazwyczaj publikują wyniki transakcji na blockchainie, aby dalej promować projekt i udowodnić, że AirDropy faktycznie miały miejsce.

Ryzyko AirDrop

Ogólna zasada „zbyt dobre, aby było prawdziwe” nadal ma zastosowanie do AirDropów kryptowalut.

Istnieją przypadki, w których oszuści zbierali informacje pod pozorem fałszywych ETH, aby uzyskać dostęp do portfeli, ukraść kryptowalutę i klucze prywatne.

Jeśli masz portfel kryptowalutowy i zauważysz tam nowe NFT lub tokeny, najlepiej nie wchodzić z nimi w interakcje, chyba że wiesz, skąd pochodzą.

Złośliwe ETH mogą przejąć twój portfel, ale tylko pod pewnymi warunkami.

Np. jeśli wejdziesz w interakcję z ich inteligentnym kontraktem, aby je przenieść lub spróbować sprzedać je na platformie handlowej.

Cel AirDropów

Tim Haldorson, założyciel agencji kryptomarketingowej Lunar Strategy, pomaga firmom uruchomić kampanie AirDropów.

Celem jest wzrost bazy użytkowników platformy w sposób, który nie zachęca do wielkiej sprzedaży tokenów przez odbiorców.

„Airdropy kryptowalutowe to świetny sposób, aby pomóc nowym projektom wyróżnić się i szybko zwiększyć świadomość marki” – mówi Haldorson.

Zauważając, że istnieje sztuczka polegająca na powstrzymywaniu użytkowników przed sprzedażą tokenów.

Ponieważ AirDropy mogą być skierowane do wczesnych użytkowników, obecnych odbiorców lub bardzo zaangażowanych użytkowników projektu, twórcy muszą zastanowić się, która opcja przyciągnie odbiorców, którzy mogą wnieść największy wkład w projekt na jego wczesnym etapie.

A także jak najlepiej zachęcić publiczność, by chciała dowiedzieć się więcej.

Celem AirDropu jest nadanie tokenom długoterminowej wartości.

Powszechną strategią w DeFi jest zrzucanie tokenów użytkownikom, którzy posiadają kryptowaluty konkurencyjnych platform robiących podobne rzeczy.

Często są oni idealnymi odbiorcami i są bardziej skłonni przyczynić się do realizacji projektu, dowiadując się o nim poprzez AirDrop.

Jednak tylko te projekty, które mają za sobą silny zespół i jasną wizję przyszłości, będą miały znaczący wzrost liczby użytkowników.

Niemniej, AirDrop krypto to na pewno jeden z ciekawszych sposobów na to, aby zdobyć darmowe kryptowaluty.

Zrzuty kryptowalut – rodzaje

Niektóre projekty mogą używać zrzutów, aby zebrać społeczność po hardforku w sieci.

Podczas gdy inne wolą skupić się na tym, aby pierwsi użytkownicy czuli się zaopiekowani.

Może to być również po prostu reakcja na wysoce konkurencyjne warunki rynkowe.

AirDrop standardowy

W przypadku standardowego AirDropu użytkownicy nie muszą wykonywać żadnych zadań poza rejestracją konta.

Tutaj, kluczowym czynnikiem jest szybkość działania.

Ponieważ może istnieć tylko pewien zapas tokenów związany z wydaniem nowego projektu, który jest rozdawany na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”.

Dokładnie to samo zrobiła na przykład zdecentralizowana giełda RabbitX podczas swojego startu.

Bounty-AirDrop

Zrzuty te dokonywane są dzięki drobnym przysługom i dobrowolną pracę wykonywaną przez odbiorców.

Zazwyczaj firmy potrzebują jakiejś drobnej pracy promocyjnej, a nagrody otrzymują osoby, które:

  • chętnie zapiszą się do newslettera,
  • będą śledzić określone kanały social media na różnych platformach,
  • wejdą w interakcję z niedawnym postem dotyczącym projektu,
  • wejdą na forum na żywo.

Na przykład, platforma NFT One Rare zaoferowała listę dziewięciu kroków, aby wziąć udział w losowaniu nagród o wartości 75 000 dolarów.

Obejmowały one subskrypcję i śledzenie kont firmy w mediach społecznościowych oraz oznaczanie znajomych.

Airdrop Crypto dla posiadaczy

Ten rodzaj zrzutki nagradza użytkowników, którzy „posiadają” lub zgromadzili określoną liczbę tokenów projektu natywnego w momencie promocji.

Określa się to na podstawie screenu portfeli użytkowników wykonanej w określonym momencie w całej społeczności.

Co może nastąpić w określonym dniu lub w ściśle określonym czasie.

Niezależnie od nagrody, trafia ona do tych, którzy osiągną lub przekroczą kwotę progową.

Hardfork AirDrop

Kiedy protokół oddziela się od swojego oryginalnego kodu, rozdzielając się na dwie oddzielne platformy, deweloperzy wypuszczają nowe tokeny, aby przyciągnąć nowych użytkowników.

Przykładem hardfork AirDropu jest dystrybucja ETHPoS, tokenów Ethereum po przejściu na system proof-of-stake w wyniku wydarzenia znanego jako The Merge.

W tym przypadku użytkowników zobowiązuje się do posiadania oryginalnego tokena.

Ekskluzywny AirDrop

Ekskluzywne zrzuty są często określane na podstawie czasu, jaki użytkownik spędza na projekcie, pieniędzy wydanych na działalność niezwiązaną z tokenami lub poziomu zaangażowania na forum.

Zrzuty ekskluzywne odbywają się w przypadku głębokich inwestycji w projekt.

Znanym przykładem jest hojna promocja Uniswap polegająca na rozdaniu 400 tokenów UNI każdemu ze swoich długoletnich użytkowników, niezależnie od statusu własności.

Loteria AirDrop

Jeśli startup ogłasza stałą liczbę nagród, ale otrzymuje ogromną liczbę chętnych, może zastosować mechanizm loterii, aby wyłonić zwycięzców wybieranych losowo.

Opcję tę można również stosować jako uzupełnienie każdej z poprzednich metod zrzutu.

Na przykład, platformy hazardowe Revv, Wolf Game i Phantom Galaxies niedawno rozdały po 500 dolarów swoich rodzimych tokenów 100 szczęśliwym zwycięzcom.

Rate this post